четвер, 31 січня 2019 р.

6 клас. Українська література


Тема.   Ігор КАЛИНЕЦЬ. Талановитий український поет, автор віршів для дітей.  Персоніфіковані образи природних  явищ. Гармонія людини і природи. «Стежечка», «Веселка», «Криничка», зі збірки «Дивосвіт»


Стежечка
Ходім зі мною, стежечко.
Обережно,
не зачепися за камінець,
переступи соломку
і під спориш не ховайся,—
все одно бачу.
А там,
за городом
ого як ти виросла!
Сама біжиш,
через струмок перескакуєш,
батіжком по пилюці цвьохаєш
за суницею збочуєш,
топчеш горох при дорозі.

Коли б глянути, стежко,
он з тої гори на всенький світ!
Тільки не поспішай:
така верчена ти,
як дзига.
Але ж світ красний —
голова крутиться...



   Уважно прочитайте поезіїю  І.Калинця «Стежечка», дайте відповіді на запитання


• Чим відрізняється стежечка від дороги?
• Чому стежечка у творі зображена як жива істота? За допомогою якого художнього засобу це вдалося І. Калинцю?
• Що вас вразило в цій поезії?


                                                                  
Веселка
Надягла веселка
стрічок-стрічок,
як у свято.
Взяла коромисло
і пішла до річки.
Дорогою перестрів її
князенко соняшник
із золотим черевичком
У руці.
Поміряла веселка —
якраз на ніжку!
От вони й побралися.


Ігор Калинець, вірші для дітей, Дивосвіт

• Що вам відомо про веселку як природне явище?
• З якою метою І. Калинець оживляє веселку?

1 коментар: