середа, 18 березня 2020 р.

6 клас. Українська література


Тема. Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв.
Пригадайте зміст повісті.
Усно дайте відповіді на запитання.

·        Як ви гадаєте, що спонукало хлопців до пошуку загадкової химери?
·        Що вирішили зробити хлопці після знахідки слідів лап на піску?
·        Що вони дізналися з книжок із зоології?
·        Який висновок вони зробили?
·        Як хлопці пояснювали назву села Юрківки? Що ви можете про це сказати?
·        Як вирішили хлопці назвати дивовижного звіра?
·        Коли відбулася зустріч хлопців з Митькозавром?
·        Прочитайте опис «потвори».
   Знаючи всю історію, ми можемо скласти характеристики наших головних героїв. Що ми дізналися про їхні риси характеру та здібності?

   Дмитро і Сергій – звичайні школярі-шестикласники.
Риси характеру хлопців:
а) чемність і доброта;
б) мужність і винахідливість;
в) повага до батьків і людей похилого віку;
г) наполегливість і довіра;
д) на зло відповідають добром.
Здібності:
а) любов до книги;
б) прагення пізнати багато цікавого (допитливість);
в) надання допомоги тому, хто її потебує;
г) уміння орієнтуватися в природному довкіллі;
д) мрія про славу.

·        Якими ви уявляєте наших героїв через кілька років?
·        Чим повчальні образи Сергія і Митька для кожного з нас?


      Виконайте письмово тестові завдання.
1. Головні герої твору Митько та Сергійко — вже учні
а) п’ятого класу; б) шостого класу; в) сьомого класу.

2. Яку колекцію вчителька біологію зобов’язала зібрати школярів улітку?
а) Лікарських трав; б) комах; в) листя дерев.

1.     Чому батьки Сергія вагалися щодо поїздки сина з приятелем до бабусі? Бо вони:
а) боялися відпускати хлопців самих у дорогу;
б) турбувалися про погану поведінку Сергія та Митька під час подорожі;
в) хотіли, щоб син поїхав у табір відпочинку.

2.     Приїхавши до бабусі, хлопці відчули якесь виття, яке було пов’язане:
а) з коровою; б) військовими тренуваннями; в) музичним інструментом.

5. Чим хлопці вразили Василя Троша?
а) Міською поведінкою; б) сачками і рюкзаками; в) манерою спілкування.

6. Кому з героїв твору належить цей опис зовнішності: «У темних смугастих штанях, вправлених у запилені чоботи, в синьому бувалому в бувальцях піджаку й кашкеті»?
а) Дядьку Гнату; б) діду Трохиму ; в) незнайомцю.

7. Що побачили хлопці на пагорбі дорогою до озера?
а) Курінь; б) намет із очерету; в) купу сміття.

8. Що цікавого розповів Василь Трош хлопцям про озеро? Воно:
а) омолоджує людей;
б) містить багато смарагдових сховищ;
в) ховає якусь живу істоту.

9. Почувши цікаву історію від Василя, хлопці вирішили:
а) шукати рідкісних комах;
б) ночувати біля озера і вислідити чудовисько;
в) написати про це до районної газети.

10. Що хотів зробити Митько, побачивши справді якогось звіра?
а) Втекти від озера; б) сфотографувати; в) стежити за ним

11. Хлопці вирішили вартувати біля озера по черзі, щоб:
а) їх не вкусила змія;
б) чудовисько зненацька не напало на них;
в) Василь Трош не пошуткував над ними.

12. Вранці хлопці виявили:
А) відбитки лап;  б) вкрадені харчі; в) велосипед Василя Троша.

Прочитайте повість  Я. Стельмаха «Найкращий намет» (скорочено).



2 коментарі: