Тема. Розряди прислівників.
Сьогодні ми поглибимо наші знання про
прислівник, зокрема за допомогою практичних вправ удосконалимо вміння знаходити
та розрізняти прислівники за їх значенням, а дидактичний матеріал заняття
сприятиме формуванню нашої моральності, поваги до сім’ї, родини.
Вправа
1.
Ця вправа допоможе виявити та закріпити
ваші практичні вміння знаходити прислівники. У поданому тексті знайти та виписати прислівники, поставити до них запитання,
поміркувати, на що вони вказують у реченні. Про що цей вірш?
Моя
сім’я і дорога родина –
Це
тато, мама, бабця і дідусь,
Сестричка,
братик і любов єдина,
І я у
них також любити вчусь.
Мені
тут тепло, затишно і тихо,
Надійно,
світло, радісно завжди.
Мене в
родині оминає лихо,
З усім
на світі я біжу сюди.
Чи
радість світла в серденьку буяє,
Чи
сльози гіркі ллються із очей.
Я йду
в родину, я ж бо добре знаю,
Як
люблять у моїй сім’ї дітей.
Пригорне
ніжно матінка дитину,
Положить
руку тато на плече.
Я завжди
можу спертись на родину,
Тут
серце біль тяжкий не обпече.
Бо є
любов, підтримка і увага,
Є
тепле слово – щастя джерело.
Панує
у родині в нас повага,
Любов
прадавня, ласка і тепло.
-
Чому нас навчає цей вірш? А чи нагадує кожному з вас
вашу сім’ю, родину?
-
Що означають виписані прислівники ?
-
А на які розряди
поділяються прислівники? Допоможе з’ясувати нам це запитання таблиця.
Опрацювання
таблиці.
То яких розрядів прислівники ми віднайшли у
вірші?
Тепло, затишно, тихо, надійно, світло,
радісно, добре, ніжно – якісно-означальні.
Також – прислівники способу дії.
Завжди – прислівник часу.
Сюди – прислівник місця.
Розряди
прислівників за значенням
Обставинні
Розряд за значенням
|
Запитання,
на які відповідають прислівники
|
Приклади
|
Прислівники
часу
|
Коли?
Відколи? Доки? З якого часу? По який час?
|
Завтра, тепер, учора, ранком, щохвилини, з давніх-давен, завжди
|
Прислівники
місця
|
Де? Куди?
Звідки? В якому напрямку?
|
Навколо, тут, скрізь, усюди, лісом, праворуч, згори,
здалека, униз
|
Прислівники
причини
|
Чому?
Чого? Через що? З якої причини? Від чого?
|
Згарячу, зосліпу, зопалу, спросоння, мимоволі
|
Прислівники
мети
|
Для
чого? Навіщо? З якою метою?
|
Наперекір, навмисно, на радість, на зло
|
Означальні
Розряд за значенням
|
Запитання,
на які відповідають прислівники
|
Приклади
|
Прислівники
способу дії
|
Яким
способом? Подібно чому? Подібно кому?
|
Жартома, босоніж, верхи
|
Якісно-означальні
|
Як?
|
Удало,
грізно, гарно
|
Кількісно-означальні
|
Скільки?
Наскільки? Якою мірою?
|
Дуже, занадто, ледве
|
Вправа 2.
Завдання: замінити прислівником чи
прислівниками виділені словосполучення. Вказати розряд прислівників.
Наприклад.
Ми ростемо і міцніємо з
великою швидкістю, бо живлять нас соки нашої родини. (Швидко, якісно-означальний)
Охоче,
із задоволенням бабуся розкаже казку
улюбленим онучатам, а дідусь дасть мудру пораду.
У
гніві не відповідай на мамині та
батькові настанови, даруй батькам лише радість і тепло. якісно-означальні
В це
місце, у батьківський дім,
поспішають діти, бо в ньому родинний
вогник любові, теплоти, взаєморозуміння.
Вправа
4. «Лінгвомузика»
Завдання – знайти лексичне значення музичних
термінів і записати їх прислівниками.
Наприклад.
Алегро – весело;
анданте –
ларго –
престо –
престисимо –
модерато –
віво –
Підсумовуємо!
·
Що таке прислівник?
·
Яким членом речення
виступає?
·
За чим змінюється?
·
На які розряди
поділяється?
·
З якими частинами
мови сполучається?
Немає коментарів:
Дописати коментар