понеділок, 6 квітня 2020 р.

5 клас. Українська мова


07.04.2020. Тема. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.
Пригадайте!
           Що таке підмет?
           Якими частинами мови найчастіше виражається?
           Що називається присудком?
           Якими частинами мови найчастіше виражається присудок?
           Коли між підметом і присудком ставлять тире?
           Які другорядні члени речення ми вивчили?
           На які питання вони відповідають?
           Як підкреслюються в реченні?

           Нагадую !
       Другорядні члени сприяють поділу речень на поширені і непоширені. Поширеними називаються речення, в яких є другорядні члени. Непоширеними називаються речення, які складаються тільки з граматичної основи.
          Наприклад:

          Пісні солов’їні у гаї дзвенять.          Шумлять верби.

    Вправа  1. (Написати текст, підкреслити усі члени речення)
        Столиця України – місто Київ. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі   найбільша річка України – Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади,   ліси. Безкрайніми нивами розливається жито, пшениця. Щоб перетнути нашу країну із заходу на схід, треба йти півтора місяці, долати щодня по 30км.
         Вправа 2. Творче завдання (Поширити речення другорядними членами, підкреслити їх)
        А) додатком
         Два століття козака захищали…
         Запорозькі козаки були сміливими…
        Б) означенням
           … воїни славилися на багато країн.
          Як … лицарі, захищали Україну козаки.
        В) обставиною
            Запорожці одягалися…
            Козаки завжди поводили себе…
 Вправа 3. Графічна  робота (Прочитати речення, вставити пропущені літери в      словах, пояснити орфограми, скласти схеми вказаних речень) .
      Історія ж..ве в наш..й мові, в наш..ій пісні. Слово доносить нам з гл..бини    ст…літь пристрасті, рад..сті, сп..діванки й горе наш..х предків.
     Вправа  4. Утворити від іменників, записаних у дужках, додатки:
  Розпорядок ( день); політ (птах); отруйної ( змія); одяг (льон); справжнього   (товариш); української (мова); народній (творчість).
     Повторити § 34 – 36. Опрацювати § 37.

Немає коментарів:

Дописати коментар