08. 04.
2020. Тема. Урок мовленнєвого розвитку . Складання анотації на книжку
з використанням прислівників.
Анотація
— це коротка характеристика змісту книжки. Декілька рядочків, зазвичай дрібним шрифтом, на першій або останній
сторінці, де спеціалісти намагаються коротко й точно порекомендувати книжку.
Завдання анотації — звернути увагу на головне, зацікавити читача. Наприклад:
«Книжка — перший переклад словника — довідника з історії географічних
відкриттів і досліджень. У ній — біографії більше трьохсот видатних
мандрівників і мореплавців усіх часів і народів».
Усно опрацювати вправи 169, 170 (с. 89).
► Прочитати наведені зразки
анотацій. Порівняти їх, визначити спільне та відмінне.
Лелія : казки та оповідання для
дітей / упоряд., авт. передм., ком. та прим. Л. В. Ушкалов. — К. :
Основа, 2005. — 200 с.
Книгу становлять казки та
пов’язані з жанром казки оповідання українських письменників-класиків: П.
Куліша «Півпівника», Марка Вовчка «Дев’ять братів і десята сестриця Галя», Лесі
Українки «Лілея», М. Коцюбинського «Хо», І. Франка «Фарбований лис», Панаса
Мирного «Казка про Правду та Кривду», Олени Пчілки «Про дідову та бабину дочку»
й інші. Різні за тематикою та змістом, ці твори спираються на фольклорну
традицію і відбивають у собі особливості українського народного менталітету.
Воронина Л. Суперагент
000. Нові пригоди: Дитячий детектив / Л.
Воронина. — К., 2000. — 176 с.
Свої детективні розслідування
веде нездоланний Суперагент 000 Гриць Мамай. Він побував «У пащі крокодила» та
«У залізних нетрях», вирвався з «Пастки у підземеллі» та розгадав «Таємницю
підводного міста».
Окрім того, він, між іншим, ще й
встиг урятувати світ від неминучої загибелі!
Учіться висловлюватися (П. І.
Білоусенко, Ю. О. Арешенков, Г. М. Віняр та ін.). — К. :
Педагогічна преса, 1999. — 126 с.
У книзі в популярній формі подані
поради й цікаві вправи творчого характеру до написання переказів,
творів, доповідей (рефератів), виступів, ділових паперів — жанрів усного і
писемного мовлення; розглядаються численні приклади практичного застосування
набутих знань. Для учнів середнього і старшого шкільного віку.
♦ Про що ви дізналися
з анотацій?
♦ Що в них спільного?
♦ Які дві частини
можна виділити у структурі анотацій?
♦ Які складові
бібліографічного апарату?
♦ Що спільного в
тексті анотацій?
Мовне оформлення анотації
В анотаціях найчастіше
зустрічаються шаблонні (стандартні) вирази:
• у книзі зібрані;
• до книги увійшли;
• книга адресована;
• книга розрахована
на широке коло читачів.
Але з метою зацікавлення читачів
можуть використовуватися й нестандартні вирази:
• чому так трапилось,
ви дізнаєтеся, прочитавши книгу;
• яку таємницю
приховує герой;
• що з ним сталося.
Виконайте вправу 171 (письмово).
Немає коментарів:
Дописати коментар