вівторок, 7 квітня 2020 р.

7 клас. Українська мова


 08. 04. 2020. Тема. Урок мовленнєвого розвитку . Складання анотації на книжку з використанням  прислівників.

    Анотація — це коротка характеристика змісту книжки. Декілька рядочків, зазвичай  дрібним шрифтом, на першій або останній сторінці, де спеціалісти намагаються коротко й точно порекомендувати книжку. Завдання анотації — звернути увагу на головне, зацікавити читача. Наприклад: «Книжка — перший переклад словника — довідника з історії географічних відкриттів і досліджень. У ній — біографії більше трьохсот видатних мандрівників і мореплавців усіх часів і народів».
Усно опрацювати  вправи 169, 170 (с. 89).
► Прочитати наведені зразки анотацій. Порівняти їх, визначити спільне та відмінне.
Лелія : казки та оповідання для дітей / упоряд., авт. передм., ком. та прим. Л. В. Ушкалов. — К. : Основа, 2005. — 200 с.
Книгу становлять казки та пов’язані з жанром казки оповідання українських письменників-класиків: П. Куліша «Півпівника», Марка Вовчка «Дев’ять братів і десята сестриця Галя», Лесі Українки «Лілея», М. Коцюбинського «Хо», І. Франка «Фарбований лис», Панаса Мирного «Казка про Правду та Кривду», Олени Пчілки «Про дідову та бабину дочку» й інші. Різні за тематикою та змістом, ці твори спираються на фольклорну традицію і відбивають у собі особливості українського народного менталітету.
Воронина Л. Суперагент 000. Нові пригоди: Дитячий детектив / Л. Воронина. — К., 2000. — 176 с.
Свої детективні розслідування веде нездоланний Суперагент 000 Гриць Мамай. Він побував «У пащі крокодила» та «У залізних нетрях», вирвався з «Пастки у підземеллі» та розгадав «Таємницю підводного міста».
Окрім того, він, між іншим, ще й встиг урятувати світ від неминучої загибелі!
Учіться висловлюватися (П. І. Білоусенко, Ю. О. Арешенков, Г. М. Віняр та ін.). — К. : Педагогічна преса, 1999. — 126 с.
У книзі в популярній формі подані поради й цікаві вправи творчого характеру до написання переказів, творів, доповідей (рефератів), виступів, ділових паперів — жанрів усного і писемного мовлення; розглядаються численні приклади практичного застосування набутих знань. Для учнів середнього і старшого шкільного віку.
♦   Про що ви дізналися з анотацій?
♦   Що в них спільного?
♦   Які дві частини можна виділити у структурі анотацій?
♦   Які складові бібліографічного апарату?
♦   Що спільного в тексті анотацій?
Мовне оформлення анотації
В анотаціях найчастіше зустрічаються шаблонні (стандартні) вирази:
•   у книзі зібрані;
•   до книги увійшли;
•   книга адресована;
•   книга розрахована на широке коло читачів.
Але з метою зацікавлення читачів можуть використовуватися й нестандартні вирази:
•   чому так трапилось, ви дізнаєтеся, прочитавши книгу;
•   яку таємницю приховує герой;
•   що з ним сталося.
Виконайте вправу 171 (письмово).



Немає коментарів:

Дописати коментар