неділя, 24 травня 2020 р.

5 клас. Українська мова


26.05.2020. Тема. Повторення й узагальнення вивченого в кінці року. Лексикологія. Будова слова й орфографія (2 уроки).

 Пригадайте !
1. Що таке лексика?
2. Що таке лексикологія?
3. Що таке лексичне значення слова?
4. Які слова називаються однозначними?
5. Які слова називаються багатозначними?
6. Що таке пряме значення слова?
7. Що таке переносне значення слова?
8. Які слова називають загальновживаними?
9. Які слова відносяться до стилістично забарвленої лексики?
10. Що таке синоніми?
11. Що таке антоніми?
12. Що таке омоніми?


Презентация на тему: "Лексичне значення слова. Однозначні й ...


Презентація "Групи слів за значенням. Омоніми"


Л е к с и к о л о г і я - презентація з української мови


Виконайте вправи.
1.     До вказаних словосполучень доберіть синоніми та антоніми і заповніть таблицю:
свіжий хліб
м’який
черствий
свіжа газета


свіжа риба


свіжі огірки


свіжа сорочка


свіже обличчя



2. Відгадайте загадки, визначте антоніми (підкресліть). Запишіть.
Зразок. 1. Ходить колом стук та дзень, переводить ніч і день. (Годинник)
2.  Білий зайчик стрибає по чорному полю.
 3. Як живе — лежить, як помре — побіжить.
4. Біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє.
5. Сильніша сонця, слабша вітру, ніг не має, а йде; очей не має, а плаче.

3.  Запишіть, знайдіть і підкресліть «зайве» слово.
1. Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить.
2. Чуйний, співчутливий, доброзичливий, щирий, щедрий, людяний.
3. Чемний, ґречний, тихий, вихований, тактовний, обхідливий.
4. Гарний, яскравий, файний, привабливий, красивий.
5. Зрозуміти, збагнути, втямити, відібрати, уторопати.
6. Сміливий, хоробрий, відважний, бундючний.

Виконайте вправи за посиланнями !
Вправа 1. Власне українські слова
Тип завдання: Знайти пару
Посилання: https://learningapps.org/6326052

Вправа 2. Лексична помилка. Слова етикету. Будьмо ввічливими
Тип завдання: Класифікація
 


Будова слова й орфографія.
Основа слова(корінь, префікс, суфікс) і закінчення. 5 клас ...



Доберіть слова до поданих схем.






Накресліть «східці» у зошиті та заповніть їх спільнокореневими словами.














Немає коментарів:

Дописати коментар