Повторити розряди займенників за значенням.
Пригадати !
1.Яка частина мови називається займенником?
2.Що мають спільного і чим відрізняються
за значенням займенник і іменник, прикметник, числівник?
3.Назвіть розряди займенників за
значенням.
4.Які морфологічні ознаки займенника?
5.Яка синтаксична роль займенника?
Опрацювати поданий в таблицях матеріал.
Виконати вправи.
1. Записати народні вислови, уставивши зворотний
займенник себе в потрібній формі. Визначити його відмінок і синтаксичну роль.
1) На людей дивлячись, і … бачиш.
2) Не давай … рукава урвати і про … всім
усе знати.
3) Роби для інших, учись для … .
4) Розумний звинувачує в невдачі …, дурний
— інших (Нар. творчість).
2. Прочитати й записати прислів’я, поставивши особові займенники в потрібному відмінку.
Виділити закінчення.
1) Наука тяжка, а жити з (вона) легко.
2) Око бачить далеко, та не рівнятися (він) з розумом.
3) Поки талант зростити, треба довго (він) вчити.
4) Потрібно вчитися — завжди (ти) пригодиться.
5) Так думай, щоб потім не довелося (ти) переробляти.
6) Час не кінь: (він) не підженеш і не зупиниш.
7) Щастя має друзів, а (вони) вивіряється нещастя.
8) Якби (ми) знали, то б (ви) не питали (Нар. творчість).
3. Провідміняти займенники ми, ти, він,
твій, цей, користуючись за потребою таблицями.
Немає коментарів:
Дописати коментар