Майстерно зображуючи комічні ситуації, автор використовує цілий арсенал
прийомів: створює смішні та парадоксальні ситуації; поєднує в розповіді комічне
й драматичне, високий і низький стилі; вживає відповідну лексику та гру слів;
поєднує невідповідність стилю мовлення й обстановки, у якій це сказано; натякає
або вибудовує ланцюжок думок, що викликають смішні асоціації; перераховує
різнорідні предмети в одному ряду; використовує спеціальні риторичні фігури
тощо.
Теорія літератури: (запишіть у зошити)
Комічне — від грецького слова
"комікос" — смішне. У сучасному вжитку цей термін є родовим поняттям
для означення різноманітних відтінків смішного, все, що може викликати сміх, —
об'єкт комічного.
Гумор —доброзичливо-глузливе ставлення до
чого-небудь, спрямоване на викриття. Фізична або вербальна дія, яка має на меті
розсмішити.
Іронія (від гр. удавання) - це
прихована насмішка над явищем чи особою, про які говорять у позитивному чи
навіть у захопленому тоні, маючи на увазі зовсім протилежне з метою насмішки
над цим( явищем чи особою).
Художній образ - це узагальнена і разом з
тим конкретна картина людського життя чи навколишнього світу, що створена
творчою уявою митця. Мета образу: передати загальне через одиничне, не
наслідуючи дійсність, а відтворюючи її.
Художні засоби (зображально-виражальні) —
сукупність прийомів, способів діяльності письменника, за допомогою яких він
досягає мети — творить художньо-естетичну вартість.
Проаналізуйте !
— Які засоби комічного вживає автор для опису «побутової революції» у селі
Великі Чаплі?
— Як проходила й чим закінчилася стрижка Вітьки Горобця в діда Левонтія?
— Як Федько добував для друга гроші, щоб той повів дівчину в кіно?
— Як міліціонер Грицько Причепа загладив провину свого коня?
— Про що мріяв Вітька, очікуючи Галю на побачення? Як його мрія ледь не
здійснилася й чим трохи зіпсувала побачення? (Історія з левом.)
— Для чого Вітька запалив при Галі цигарку й до чого це призвело?
— Що зіпсувало ефект від кінокартини, яку дивилися Вітька з Галею та їхні
односельці? (Будильник у Вітьчиній кишені.), а потім перший поцілунок?
— Яких висновків дійшов Федько, спостерігаючи за розвитком стосунків Вітьки
з Галею, і чим це підкріпив теоретично та практично?
— Пригадайте обряд сватання, який провів Федько, та що з того вийшло.
Ø
Що підкреслює автор,
обираючи героям прізвища Козачок, Горобець, Котигорошко?
Ø
Як ви думаєте, які
почуття в Галі Козачок до Вітьки?
Ø
Чи щасливий Вітько із
Галею? Свою відповідь умотивуйте. Як ви оцінюєте його кроки до здобуття
прихильності коханої?
Ø
Які художні засоби
використовує автор для створення гумористичних ситуацій?
СМІШНЕ Й СУМНЕ В ПОВІСТІ «ВІТЬКА + ГАЛЯ…»
Смішне: наслідування Федьком
книжних романів; комічні ситуації із
серенадою, листом до редакції, приворотним зіллям та ін.
Сумне : стан побутового обслуговування на селі; бідність селян; обмежені
можливості культурного розвитку, дозвілля; виготовлення небезпечних іграшок та
їхнє використання; обмундирування міліціонерів .
Ø Порівняйте образи Вітьки
Горобця, Федька Котигорошка та Галі Козачок із повісті В. Чемериса «Вітька +
Галя, або Повість про перше кохання», знайдіть спільне та відмінне у характерах
героїв.
Ø Доберіть і запишіть по 2 цитати з твору для характеристики героїв.
Заповніть паспорт одного із літературних героїв
(Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок).
Виконані в зошиті завдання сфотографуйте і
надішліть на електронну адресу (antoninalasenko32@gmail.com)
https://learningapps.org/1602325
Немає коментарів:
Дописати коментар