середа, 21 жовтня 2020 р.

6 клас. Українська мова

22.10.2020. Тема. Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.

Ми продовжуємо знайомство з цікавим світом української фразеології.

Сьогодні на уроці ми з вами з’ясуємо, якими членами речення можуть бути фразеологізми.

 Запамятайте !!!

 Фразеологізм може виступати будь-яким членом речення.

Наприклад:

 Сунути свого носа в чужі справи – це твоя звичайна манера поведінки.(Підмет)

Довелося хлопцеві покуштувати березової каші.(Додаток)

 Довелося взяти руки в ноги й бігти чимдуж.(Присудок)

Він  пропав ні цапову душу.(Обставина)

Дівчата як кров з молоком працювали до самого вечора.(Означення) 

Блог учителя української мови та літератури: Фразеологізми в ролі членів  речення

 

        Вправа 1.

1.   Записати речення, визначити синтаксичну роль фразеологізмів, підкреслити, усно пояснити їхнє лексичне значення.

Він довго ще почував себе  ні в сих ні в тих.

Шила в мішку, синку, не сховаєш.

 Дядько любив чужими руками жар загрібати.

Довго ще сусід нас за носа водив.

Брат мій,стріляний птах, ніколи себе не давав одурити.

      Нагадую !!!

Презентация на тему: "МЕТА : поглибити знання про фразеологізми; навчитися  розкривати їх значення; зясувати джерела українських фразеологізмів;  дізнатися про синтаксичну роль.". Скачать бесплатно и без регистрации.

    Вправа 2.

 Фразеологізми - презентація з української мови

    Вправа 3.

 Презентація "Фразеологічне мереживо української мови" 6 клас

          Домашнє завдання. 

        Повторити  §10-11.

   Записати фразеологізми, пояснити їхнє лексичне значення, скориставшись   фразеологічним словником

 Наприклад :

Спіймати облизня – залишитися ні з чим

 Хоч мак сій -

 Хоч конем грай -

На вербі груші –

 Смаленим пахне -

Як у Бога за пазухою -

 Як сир у маслі –

 Як сніг на голову –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар