17.03.2023. Тема. Л. Пономаренко. «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос новели. Особливості художніх засобів новели . Роль гуманізму, толерантності в розвитку людства і духовності кожної людини ТЛ: новела
Матеріал до уроку.
ОПРАЦЮЙТЕ!
Війна була не лише великою трагедією, але й героїчною боротьбою в ім'я перемоги і виживання нації. Ця перемога у війні досягнута шляхом найбільших жертв, страждань, сліз, знищення величезних економічних та матеріальних ресурсів. Ми в неоплатному боргу перед загиблими на фронтах, в концентраційних фашистських таборах, померлих від ран, перед тими, хто, віддаючи останні сили, помер з голоду і перенапруження в холодних заводських цехах.
Запишіть!
Уважно прочитайте новелу «Гер переможений».
• Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово “полонений”?
• Що ви знаєте про фашизм?
З 1941 по 1944 рік Україна була окупована німецькими військами.
Запишіть!
Поміркуйте !
Про що мріяли німці,коли зводили будинок?
• Як ви ставитесь до полоненого німця?
• Яким чином автор викликає саме таке почуття до нього?
• Для чого німець посадив клумбу?
• Чому він це робив з любов’ю?
• А як діти поставились до благородної мети німця? Чому?
• Як Фрідріх ставиться до дітей? Чому намагається з ними порозумітися?
• Чим полонений німець здивував жінок? Знайдіть художню деталь, яка б вказувала на це
Запишіть !
Художня деталь – виразна подробиця твору, яка подає певний епізод, подію чи випадок у несподіваному ракурсі.
Авторка підводить нас до думки, що для хворого солдата ця війна теж була трагедією: він втратив домівку, сім’ю, про яку нагадувала лише невеличка фотокартка найрідніших людей – двох маленьких донечок. Дійсно, війна жахливе явище, але треба в будь-якій ситуації залишатися людиною.
Складіть асоціативний кущ «Війна».Отже, чому новела? Твір невеликий за обсягом, небагато героїв, події розгортаються швидко, присутня незвичайна подія, несподівана розв’язка, увага зосереджена на розкритті переживань героїв.
Немає коментарів:
Дописати коментар