середа, 17 листопада 2021 р.

9 клас. Українська мова

18.11.2021. Тема. Повторення та узагальнення вивченого з теми «Складне речення, його ознаки. Складносурядне речення».

Конец формы

Шановні дев’ятикласники!

Нагадую !

 Урок + Презентація "Поглиблення і систематизація знань із теми  «Складносурядне речення» (за комунікативною темою «Цікаві факти про  Україну»)

 

 Урок + Презентація "Поглиблення і систематизація знань із теми  «Складносурядне речення» (за комунікативною темою «Цікаві факти про  Україну»)

 Виконайте вправи.

1. Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір.

1.     Прилинув вітер , і в тісній хатині він про весняну волю заспівав, а з ним прилинули пісні пташині, і любий гай з ним відгук свій прислав.

    2.     Вітру на морі не було, проте клекотав сильний прибій.

3.     Біляста туча небо полонила, і в ній котився сонця стиглий плід.

4.  В печі палав вогонь та червоним язиком лизав челюсті.

5.     Ми ростемо і в височінь, і вшир, і правда наша кривду боронила.

 

2. Прочитайте речення, перепишіть, розставляючи розділові знаки.

     1.     Ще над Дніпром клубочиться задуха і пахне степом сизий деревій.           

      2.     Голос, тонкий, гнучкий, дзвінкий, так і розходився на всі боки то розлягався у високім просторі то слався по землі по зелених житах то завмирав оддалеки на полях розлогих то вливавсь в душу якимсь несвідомим щастям. 

 3.     Я воду пив з твого лиця а ти мов зіронька пишалась.

 4.     А за садами левада за левадою долина а в долині тихий ледве журкотить струмок оброслий вербою й калиною та окутаний широколистими лопухами; а в цьому струмку купається опецькуватий білявий хлопчик.

 5.     Чи нам відчиняться пізнань важкі ворота чи вирве нам серця роздорів динаміт?

 6.     Ударив грім і зразу  шкереберть пішло життя.

 7.     То мати гукає то мати шепоче мене виряджаючи в дальню дорогу.

Повторіть § 14, 16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар