11.04.2022. Тема. Позакласне читання. Фонвізін Д. І. «Недоросток»
П’єса і її герої
Події оповідання розвиваються в маєтку пана
і пані Простакових.
П’єса складається з п’яти дій:
- у I-й - читач знайомиться з головними
героями і непростою ситуацією бідної сироти Софії, яку рвуть на частини
двоє наречених;
- у II-й - з’являється давній коханий головної
героїні Мілон;
- у III-й - після тривалої відсутності повертається
дядько Софії Стародум;
- в IV-й - з’ясовується, що молодий офіцер, якого
Софії визначив у чоловіки
дядько і є її коханий;
- у V-й - всі герої п’єси отримують по заслугах.
Дійові особи:
- Простакови — господарі маєтку;
- Митрофан Простаков — їх син,
«недоросток»;
- Правдин — чиновник, що втілює закон у
п’єсі;
- Стародум — дядько Софії;
- Софія — головний персонаж, сирота,
вихованка Простакових;
- Мілон — коханий головної героїні;
- Тарас Скотинін — жадібний брат
Простакової;
- Єреміївна — кріпосна нянька;
- Кутейкін — жадібний до грошей вчитель;
- Вральман — конюх, який видав себе за німця-педагога.
Прочитайте п’єсу.
Складіть сюжетний ланцюжок твору.
Усно дайте відповіді
на питання.
1.Назвіть головних персонажів комедії.
2. Де відбувається дія?
3. Що відомо про поміщиків Простакових?
4. Кого в комедії називають недоростком?
5. Чим займається цей юнак?
6. Що відомо про вчителів Митрофана? Як ви
гадаєте, чи випадковими є їхні прізвища?
7. Яким постає у сценах навчання Митрофан?
Із якою метою автор зобразив його навчання?
8. Хто винен (або що винне) в тому, що
Митрофан дурний, ледар та неук (він сам, його сім’я, вчителі, складні
обставини життя)? Аргументуйте відповідь.
9. Як ви гадаєте, чи любить Митрофан свою
матір? Обґрунтуйте відповідь.
10. Чи можна, на вашу думку, змінити
Митрофана на краще? Обґрунтуйте відповідь.
11. Як до маєтку Простакових потрапила
Софія?
12. З якою метою приїздить до маєтку
Правдін?
13. Що відомо про Стародума?
14. Хто такий Милон?
Немає коментарів:
Дописати коментар