19.04.22. Тема. Контрольна робота №5. Творчість Т. Шевченка (тестування)
Шановні дев'ятикласники!
Завдання 1- 14 мають один правильний варіант відповіді. Кожна правильна відповідь – 0,5б.
1. Тарас знаходився на службі у пана на прізвище:
а) Сошенко;
б) Енгельгард;
в) Петровський.
2. Коли вийшов збірник «Кобзар»?
а) 1840;
б) 1844;
в) 1898.
3. Скільки творів містило перше видання збірки «Кобзар»?
а) 8
б) 10
в) 15
4. Який твір відкриває перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка?
а) «Причинна»;
б) «Думи мої, думи мої…»;
в) «Тополя»;
г) «Перебендя».
5. Як сам Т. Шевченко визначив жанр твору «Сон» («У всякого своя доля…»)?
а) поема;
б) послання;
в) комедія;
г) трагедія.
6. З якого твору слова: «Споконвіку Прометея Там орел карає, Що день Божий довбе ребра Й серце розбиває»:
а) «Наймичка»;
б) «Причина»;
в) «Кавказ»;
г) «Гайдамаки».
7. В якому творі «дівчина не слухала не батька ні неньки»?
а) «Катерина»;
б) «Княгиня»;
в) «Наймичка».
8. Хто сказав про Т. Шевченка: «Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури…»?
а) І. Франко;
б) М. Коцюбинський;
в) Марко Вовчок;
г) П. Куліш.
9. Яким позасюжетиим елементом розпочинається балада Т. Г. Шевченка «Причинна»?
а) роздумами автора про поезію;
б) портретом дівчини — героїні твору;
в) портретом козака — коханого дівчини;
г) пейзажною картиною «Реве та стогне Дніпр широкий».
10. Ознаки якого літературного напряму наявні в баладі «Причинна» Т. Шевченка?
а) класицизму;
б) романтизму;
в) сентименталізму;
г) реалізму;
11. Яку проблему порушує Т. Шевченко в поемі «Катерина»?
а) виїзду українців за кордон;
б) наслідків переселення народів;
в) утримання військових цивільним населенням;
г) соціальної нерівності і трагічної долі селянки в тогочасному суспільстві.
12. Хто є головним героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?
а) Ярема;
б) М. Залізняк;
в) повсталий народ;
г) титар.
13. Вкажіть, з якого твору Т. Шевченка узято подані рядки та ідею, яку втілює автор цими словами:
…Лягло костьми
Людей муштрованих чимало.
А сльоз, а крові? напоїть
Всіх імператорів би стало
З дітьми і внуками втопить
В сльозах удов’їх.
а) гнівний осуд загарбницької політики російського самодержавства («Кавказ»);
б) співчуття нещасним («Кавказ»);
в) оспівування могутності російської армії («Сон»);
г) зображення страждань нещасних («Сон»).
14. З якого твору Т. Шевченка ці слова?
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь…
а) «Великий льох»;
б) «Кавказ»;
в) «Сон»;
г) «І мертвим, і живим…».
Завдання 15- 16
15. У яких творах Т. Шевченко виводить образ матері?
1. «Наймичка»;
2. «Гайдамаки»;
3. «Причина»;
16. Основними мотивами поеми Т. Шевченка «Сон» («У всякого свою доля») є:
1. сатира на царизм;
2. підтримка політики царизму;
3. протест проти колонізації України;
4. показ ганебної ролі Петра І та Катерини II в процесі колонізації України;
Завдання на встановлення відповідності (2 б.)
17. Установіть відповідність між фрагментом твору і його назвою.
1. «Потроху діти виростають, І виросли, і розійшлись На заробітки, в москалі…» | А. «До Основ’яненка». |
2. «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…» | Б. «У нашім раї на землі». |
3. «Раз добром зігріте серце, вік не прохолоне» | В. «Кавказ». |
4. «Од молдованина до фіна На всіх язиках все мовчить, Бо благоденствує!» | Г. «І мертвим, і живим, і ненарожденим…». |
5. «Обніміться ж, брати мої. Молю вас, благаю!» | Д. «Сон» («У всякого своя доля»). |
Відповіді надішліть на електронну адресу (antoninalasenko32@gmail.com)
до 11.00 19.04.2022.
Немає коментарів:
Дописати коментар