вівторок, 18 жовтня 2022 р.

11 клас. Зарубіжна література

 19.10.2022.  Антоніна Миколаївна запрошує вас на урок зарубіжної   літератури ( Zoom)

Час: 19 жовтня 2022 12:15 АM Київ

Приєднатися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/7224146682

Ідентифікатор конференції: 722 414 6682

Код доступу: 1409

Тема. Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума».

Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція




Ознайомтеся !

Альбер Камю

Хронологічна  таблиця*


7 листопада 1913 – народився у франкоалжирскій родині в Алжирі, на фермі «Сан-Поль» біля містечка Мондові (Алжир). Батько загинув під час Першої світової війни

 

1918 -1923 навчався в початковій школі, яку Альбер закінчив з відзнакою

 

1924 – отримав стипендію в Алжирському ліцеї.
1930 – залишає навчання через туберкульоз. Лікування в санаторії

 

1932-1937 Навчання в Алжирському університеті, вивчає філософію

 

1934 – зареєстровано шлюб з Сімоною Діє, але в 1939 вони розлучилися.

 

1935 – За порадою Греньє вступає в алжирську секцію французької комуністичної партії.

 

1936-1937 – знайомство з ідеями “непотрібного служіння” Монтерлана і “абсурдності життя” Мальро. Поїздки по Франції, Центральній Європі та Італії.

 

1936 – Очолює Театр Праці. Грає Івана Карамазова у п’єсі “Брати Карамазови”.

 

1937 – закінчує університет. Очолює столичний Будинок Культури. Виходить з компартії. Збірник есе “Слід і лице”.

 

1936-1938 – працює над першим романом “Щаслива смерть”, але не публікує його. Він вийшов у світ в 1971 році, вже після смерті Камю, завдяки вдові Камю Франсін.

 

1937-1938 – написані есе, що склали “Шлюбний бенкет”.

 

1938 – був редактором журналу «Узбережжя», потім ліворадикальних опозиційних газет «Альже репюблікен» і «Суар репюблікен»

 

1939 – п’єса “Калігула”. Видано книгу «Одруження»
1940 – Камю стає в Алжирі персоною нон-грата. Переїжджає в Париж, працює технічним редактором газети “Парі-суар” в Парижі. Закінчено роман “Сторонній”. dovidka.biz.ua Одружується на Франсін Фор. Звільнено з редакції “Парі-суар”.

 

1941 – викладає французьку мову в приватній школі в Орані. Закінчено “Міф про Сізіфа”. Включається до лав Опору. Працює в підпільній організації «Комба». Робота над романом “Чума”.

 

1942 – виходить у світ “Сторонній”.

 

1943 – виходить у світ “Міф про Сізіфа”. Закінчена п’єса “Непорозуміння”. Влаштувався на роботу у видавництво “Галлімар”.

 

1944 – Керує газетою “Комба”. Написаний роман «Чума». У сім’ї Камю народилися двійнята Жан і Катрін.
1945 – виходять у світ “Листи до німецького друга”,
1947 – відхід з “Комба”. Виходить у світ “Чума”.
1948 – п’єса “Стан облоги”.
1949 – п’єса “Праведники”.
1951 – вихід у світ «Бунтівна людина»
1954 – книга ліричних есе “Літо”.
1956 – повість “Падіння”.
1957 – збірка оповідань “Вигнання і царство”. Нобелівська премія з літератури – “за важливість літературних творів, що ставлять перед людьми з проникливою серйозністю проблеми наших днів”.
4 січня 1960 – загинув в автомобільній катастрофі.


Прочитайте роман Альбера Камю «Чума».


Анкета роману (запишіть)

 

1. Історія створення роману 1941 р.—перші начерки, 1943 р.— перший варіант твору, 1947 р.— вийшов роман, збагачений життєвим досвідом автора, зокрема його участю у французькому Опорі.

 

2. Жанр: - роман-хроніка одної події /194.. /; роман-притча; - роман-пересторога

 

3. Композиція роману побудована у формі чіткого хронікального викладу подій, які подаються у їх послідовному часовому перебігу, розподіл частин твору приведений у відповідність до природного розподілу відрізків часу.

 

П'ять частин, з яких складається роман, майже точно розподілені за порами року і послідовно фіксують усі етапи наростання, загострення і спаду чумної епідемії. Навесні, в першій частині роману, чума вперше виявляє свої страшні знаки у місті. Літо, події якого охоплюють друга і третя частини роману,— це період невпинного наростання і катастрофічного загострення масштабів епідемії. Восени — у четвертій частині роману — показано, як поступово епідемія стабілізується, не зменшуючи, але й не збільшуючи кількість своїх щоденних жертв.

 

Нарешті, в п'ятій частині — на кінець грудня — епідемія поступово зійшла нанівець.

 

4. Тема: боротьба людської спільноти проти конкретного зла (за словами автора, «явний зміст «Чуми» — це боротьба європейського Опору проти фашизму»).

 

5. Проблематика: зло, абсурд у житті людини і добро; активне протистояння злу; відповідальність за власний вибір; моральність та аморальність; життя і смерть.

 

6. Місце подій. Місто Оран – «на перший погляд, тихе й мирне, звичайне; «мури у сірому попелі»; «сьогочасне, ні про що не здогадується»; «все потопає в болоті», бридке, брудне, безлике, не мальовниче,).

 

7. Розповідь у романі побудована у формі своєрідної хроніки, яка ведеться від особи оповідача і достатньо скрупульозна і послідовно фіксує усі етапи розгортання епідемії чуми і перипетії опору, який намагалися чинити цьому страшному лихові мешканці містечка. Хроніку веде лікар Бернар Ріє. Ріє у своїй оповіді намагається

 

бути об'єктивним і безстороннім свідком, що старанно протоколює події, які стосуються, переважно, життя міста загалом.

 

8. Система образів роману Камю «Чума»

 

  • Два ідейно протиставлені табори. Герої, які поділяють авторську думку про необхідність боротьби з лихом, що спіткало місто – Ріє, Тарру, Рамбер і Гран
  • Герої, у яких є своя, осібна думка про те, чим є або може бути для людини чума –  Панлю і Коттар

 

Ідейні  антагоністи:

Персонажі другого плану — старий ядушник - «котячий дідок», слідчий Оттон, Кастель, мати доктора Ріє та інші, ідейна суть образів яких також визначає їх приналежність до одного з двох ідейно протиставлених таборів

 

 9. Три світи роману:

 

1) Реальний: епідемія чуми у місті Оран; опис боротьби оранців зі страшною хворобою

 

2) Алегоричний: за словами Камю, «явний зміст «Чуми» — це боротьба європейського Опору проти фашизму («коричнева чума»);

 

3) Філософський: боротьба зі всесвітнім злом.

 

Роман Камю – це "художня ілюстрація" до важливих положень філософії екзистенціалізму, насамперед — про необхідність морального вибору людиною свого шляху в умовах "межової ситуації". Саме вільний вибір, за словами Камю, створює особистість. Існувати — означає вибирати себе".

 

10. Екзистенціальні мотиви у творі: страх, безвихідь становища, відірваність від світу, абсурдність існування, межова ситуація

 





Немає коментарів:

Дописати коментар