Тестування
1. Оберіть рядок, у якому можливе чергування
у//в у всіх словах
А узимку, уранці, учитель, усякий, усе, уперед
Б укусити, Ужгород, Україна, усмішка, умова
В учорашній, умова, уночі, уміння, указка
Г уперед, урок, удень, упоратися, устигнути
2. Оберіть рядок, у якому відбувається
асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах
А отже, лічба, мотузка, повсякчасний
Б молотьба, футбол, якби, стежка
В боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим
Г вести, просьба, баскетбол, дігтяр
3. Укажіть рядок слів з однаковою кількістю
звуків і букв
А бджілка, зяблик, щільно, портьєра
Б б’єшся, черешня, пам’ять, рельєф
В щільний, грядка, зйомка, гайок
Г воюють, сюрприз, якийсь, зозуля
4. Укажіть слово, у якому спостерігається
явище подвоєння
А спілкування Б вміння В обличчя Г вважають
5. Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться
з апострофом
А бар...єр, б...юджет, Р...єпін, тьм...яний
Б сузір...я, м...ята, в...яз, св...ято
В в...юнок, п...ять, об...єднати, прем...єра
Г сер...йозний, п...єса, р...яд, в...язальниця
6. Визначте словосполучення, у якому допущено
орфографічну помилку
А моя автобіографія Б блінчики з м'ясом
В вулиця
Різдв'яна Г моя шампунь
7. За алфавітним порядком записано всі слова
рядка
А чесний, чіткий, чипси, чотири
Б ватний, Валерій, вантаж, віра
В гачок, ґава, естетичний, Євген
Г калач, Лідія, міріада, мирний
Д фортепіано, фортуна, фламінго, фиркання
8. Визначте рядок, у якому подвоєння
приголосних відбувається в усіх словах
А від...іл, розріс...я, міськ...ом, лимон...ий
Б клоч...я, насін...я, гіл...я, підвікон...я
В зран...я, стат...я, суд...я, здорове...ий
Г нескінчен...ий, невблаган...ий, насін...я
9. Віднайдіть рядок, у якому замість
пропусків слід писати літеру и
в усіх словах
А в...мпел, Корс...ка, патр...от, грац...озний
Б к...шлак, Грец...я, к...парис, с...нус
В Корд...льєри, граф...н, Кр...т, р...туал
Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт, г...рлянда
10. Оберіть рядок, у якому з великої літери
потрібно писати лише перше слово власної назви
А
(З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)едмедиця
Б
(С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади
В
(К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави
Г (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне
(М.м)оре
11. Укажіть рядок, у якому в одному зі слів
допущено помилку під час переносу
А яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець
Б І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу,
по-клик, буль-йон
В сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати,
вояч-чина
Г мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути,
під-йом
12. Укажіть речення, у яких є слова з м’якими
приголосними (дві відповіді)
А Вір у сили свої молодії.
Б Зимовий вечір. Тиша.
В Прокидаюся. Розвиднюється. Тиша.
Г Весна. Жайворонки в небі.
13. Укажіть рядок, у якому у формі орудного
відмінка відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А височінь, жовч, ясність
Б сіножать, січ, поміч
В заполоч, віддаль, ніч
Г міль, кіновар, деталь
14. Помилку в написанні імені по батькові
допущено в рядку
А Кузьмич, Кузьмівна
Б Петрович, Петрівна
В Юрійович, Юр’ївна
Г Ілліч, Іллівна
15.Укажіть рядок, у
якому у формі О. в. відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)
А папороть, фальш, матір
Б медаль, Керч, повість
В зелень, гуаш, мідь
Г піч, сіль, печаль
16.Укажіть речення,
у яких у віділених словах є звук [й] (дві відповіді)
А Покосили трави, засіяли лан.
Б Сядемо гуртом і поговоримо.
В Без тебе і життя нема.
Г Міжгір’я вкрилися туманом.
17.Установіть
відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1) звуків і букв порівну |
А ящірка, юстиція,
щонайщасливіше |
2) звуків на один більше, ніж букв |
Б ялиця, об’єднати, пощастило |
3) звуків на один менше, ніж букв |
В зникають, щастить, писарчук |
4) звуків на два більше, ніж букв |
Г походжають,
повернуться, змагання |
Д беззаконня, гіллячка, бадьорість |
18.Установіть відповідність
між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами
1) звуків і букв порівну |
А заява,
з’єднати, щастя |
2) букв на дві більше, ніж звуків |
Б сіль, насіння, дзеркало |
3) букв на одну більше, ніж звуків |
В щедрість, приїжджати,
портьєра |
4) букв на одну менше, ніж звуків |
Г щоденник, симпатія, шістсот |
Д сьогодення,
дзеленчання, твердження |
19.Установіть
відповідність між значеннями префікса та прикладами
1) на позначення збільшеної якості |
А присолений |
2) на позначення неповної дії |
Б присілок |
3) на позначення знаходження біля чогось |
В прізвище |
4) на позначення приєднання |
Г пресолодкий |
Д приїхати |
20. Продовжте
твердження: «Історично сформована, уніфікована система правил,
що визначають написання слів згідно з усталеними нормами, — це...»
Виконану роботу сфотографуйте й надішліть на електронну адресу antoninalasenko32@gmail.com до 12.00 16.11.2022.
Немає коментарів:
Дописати коментар