вівторок, 15 листопада 2022 р.

10 клас. Українська мова

 16.11.2022. Тема. Контрольна робота № 2. «Фонетика. Орфоепія»


Тестування

1.      Оберіть рядок, у якому можливе чергування у//в у всіх словах

А узимку, уранці, учитель, усякий, усе, уперед

Б укусити, Ужгород, Україна, усмішка, умова

В учорашній, умова, уночі, уміння, указка

Г уперед, урок, удень, упоратися, устигнути

2.      Оберіть рядок, у якому відбувається асиміляція за дзвінкістю/глухістю в усіх словах

А отже, лічба, мотузка, повсякчасний

Б молотьба, футбол, якби, стежка

В боротьба, тітчин, мерехтіти, вітчим

Г вести, просьба, баскетбол, дігтяр

3.      Укажіть рядок слів з однаковою кількістю звуків і букв

А бджілка, зяблик, щільно, портьєра

Б б’єшся, черешня, пам’ять, рельєф

В щільний, грядка, зйомка, гайок

Г воюють, сюрприз, якийсь, зозуля

4.      Укажіть слово, у якому спостерігається явище подвоєння

А спілкування             Б вміння               В обличчя                Г вважають

5.      Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом

А бар...єр, б...юджет, Р...єпін, тьм...яний

Б сузір...я, м...ята, в...яз, св...ято

В в...юнок, п...ять, об...єднати, прем...єра

Г сер...йозний, п...єса, р...яд, в...язальниця

6.      Визначте словосполучення, у якому допущено орфографічну помилку

А моя автобіографія      Б блінчики з м'ясом      

  В вулиця Різдв'яна          Г моя шампунь

7.      За алфавітним порядком записано всі слова рядка

А чесний, чіткий, чипси, чотири

Б ватний, Валерій, вантаж, віра

В гачок, ґава, естетичний, Євген

Г калач, Лідія, міріада, мирний

Д фортепіано, фортуна, фламінго, фиркання

8.      Визначте рядок, у якому подвоєння приголосних відбувається в усіх словах

А від...іл, розріс...я, міськ...ом, лимон...ий

Б клоч...я, насін...я, гіл...я, підвікон...я

В зран...я, стат...я, суд...я, здорове...ий

Г нескінчен...ий, невблаган...ий, насін...я

9.      Віднайдіть рядок, у якому замість пропусків слід писати літеру и в усіх словах

А в...мпел, Корс...ка, патр...от, грац...озний

Б к...шлак, Грец...я, к...парис, с...нус

В Корд...льєри, граф...н, Кр...т, р...туал

Г ліценз...я, ск...пидар, сп...рт, г...рлянда

10.    Оберіть рядок, у якому з великої літери потрібно писати лише перше слово власної назви

А (З,з)елена (Н,н)еділя, (В,в)елика (В,в)едмедиця

Б (С,с)вято (Т,т)рійці, (Г,г)олова (В,в)верховної (Р,р)ади

В (К,к)онституція (У,у)країни, (П,п)агорб (С,с)лави

Г  (К,к)римський (П,п)івострів, (Ч,ч)орне (М.м)оре

11.    Укажіть рядок, у якому в одному зі слів допущено помилку під час переносу

А яр-лик, якнай-легше, стін-газета, зі-в'янути, са-джанець

Б І. П.-Котляревський, без'-язикий, дово-джу, по-клик, буль-йон

В сер-йозно, нянь-чин, вій-сько, дзьо-бати, вояч-чина

Г мен-ший, зап'я-стний, товари-ство, ви-мкнути, під-йом

12.    Укажіть речення, у яких є слова з м’якими приголосними (дві відповіді)

А Вір у сили свої молодії.

Б Зимовий вечір. Тиша.

В Прокидаюся. Розвиднюється. Тиша.

Г Весна. Жайворонки в небі.

13.    Укажіть рядок, у якому у формі орудного відмінка відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)

А височінь, жовч, ясність

Б сіножать, січ, поміч

В заполоч, віддаль, ніч

Г міль, кіновар, деталь

14.    Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку 

А Кузьмич, Кузьмівна

Б Петрович, Петрівна

В Юрійович, Юр’ївна

Г Ілліч, Іллівна

15.Укажіть рядок, у якому у формі О. в. відбувається подвоєння літер у всіх словах (дві відповіді)

А папороть, фальш, матір

Б медаль, Керч, повість

В зелень, гуаш, мідь

Г піч, сіль, печаль

16.Укажіть речення, у яких у віділених словах є звук [й] (дві відповіді)

А Покосили трави, засіяли лан.

Б Сядемо гуртом і поговоримо.

В Без тебе і життя нема.

Г Міжгір’я вкрилися туманом.

17.Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами

1)   звуків і букв порівну

А ящірка, юстиція, щонайщасливіше

2)   звуків на один більше, ніж букв

Б  ялиця, об’єднати, пощастило

3)   звуків на один менше, ніж букв

В  зникають, щастить, писарчук

4)   звуків на два більше, ніж букв

Г походжають, повернуться, змагання

Д  беззаконня, гіллячка, бадьорість

 

18.Установіть відповідність між характеристиками звуко-буквеного складу та прикладами

1)   звуків і букв порівну

А    заява, з’єднати, щастя

2)   букв на дві більше, ніж звуків

Б   сіль, насіння, дзеркало

3)   букв на одну більше, ніж звуків

В щедрість, приїжджати, портьєра

4)   букв на одну менше, ніж звуків

Г   щоденник, симпатія, шістсот

Д сьогодення, дзеленчання, твердження

19.Установіть відповідність між значеннями префікса та прикладами

1)   на позначення збільшеної якості

А присолений

2)   на позначення неповної дії  

Б присілок

3)   на позначення знаходження біля чогось

В прізвище

4)   на позначення приєднання

Г пресолодкий

Д приїхати

20. Продовжте твердження: «Історично сформована, уніфікована система правил, що визначають написання слів згідно з усталеними нормами, — це...»

 Виконану роботу сфотографуйте й надішліть на електронну адресу  antoninalasenko32@gmail.com   до 12.00  16.11.2022.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар