06.02.2023. Антоніна Миколаївна запрошує вас на урок української літератури ( Zoom)
Час:
06 лютого 2023 09:00 АM Київ
https://us05web.zoom.us/j/7224146682
Ідентифікатор
конференції: 722 414 6682
Код
доступу: 1409
06.02.2023. Тема. Ольга
Кобилянська. «Іmpromtu phantasie».
Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури
Матеріал до уроку.
Шановні десятикласники!
Перегляньте
відео за покликанням !
https://www.youtube.com/watch?v=Qx7QonC2nEU&t=10s
Дослідники творчості Ольги Кобилянської вважають, що
між музичною і літературною «Impromptu phantasie» багато спільного:
назва твору, кількість частин (5 частин), а градація фрази і циклічність
фразування в тексті новели майже «запаморочливо» передають стрімкі злети і
спади у музичному творі. Яскравим прикладом музичної побудови фрази в новелі є
епітетна градація, якій літературознавець Олександр Рисак дав відповідну
характеристику, – «виразне crescendo» (крещендо ´ (італ. crescendo) – музичний термін,
що означає поступове збільшення сили звуку).
Уважно прочитайте уривок із твору, випишіть епітети, які відтворюють
відображення почуттів, настроїв, думок ліричної героїні в їхній динаміці та
якісному перетворенні, що надають естетичного забарвлення духовному життю
людини.
Я сама – то та «звихнена слава».
Я вижидаю щастя щодня і щогодини.
Я відчуваю, як життя лежить переді мною не
як щось сумне, безвідрадне, важке до переконання, але як би один пишний,
святочний день, гаряче пульсуючий, приваблюючий, широкий, пориваючий образ або
немов яка соната.
Так, немов музика.
Солодкі, упоюючі, сумовиті звуки.
Роздразнюючі, пориваючі, покликуюючі, вбиваючі… а одначе!… одначе…
Я не вчилася музики ніколи.
Я ніколи, ніколи не могла «Impomptu
phantasie» сама грати! Але коли чую її, як другі грають, то душа моя
наповнюється слізьми. Що се таке? Що се є, що крізь усей той блиск, котрий
хвилює так розкішно крізь мою душу… в’ється щось, немов жалібний креповий флер!
І що я помимо того, що в моїх жилах пливе кров будучини, не маю будучини, не
маю в житті своїм полудня?
Коли чую музику – готова вмирати. Стаю тоді
божевільно-відважна, стаю велика, погорджуюча, любляча…
Що й залежить на мені, коли лиш музику
чую!..
Дайте усні відповіді на запитання:
– Який композиційний прийом покладено в основу новели?
– Що спонукає авторку щоразу згадувати про цю дівчинку?
– Який характер мала героїня в дитинстві?
– За яких умов формувався характер героїні? Що їй подобалося в
дитячих іграх?
– Чи вдалося героїні зіграти «Impromptu phantasie» ?
– Якою ж стала дівчинка, коли виросла?
Опрацюйте кластер, перенесіть у зошит.
Немає коментарів:
Дописати коментар