Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…»
Ознайомтесь з біографією Ліни Костенко (за підручником)
Уважно
прочитайте поезію «Дощ полив...»
Дощ полив, і
день такий полив'яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький,
кропив'яний блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.
Аналізуємо зміст і особливості художнього твору
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький,
кропив'яний блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.
Аналізуємо зміст і особливості художнього твору
Тема: зображення змін у природі внаслідок
дощу, який її оновив і омолодив.
Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.
Основна думка: необхідність дощу як головної умови
для розвитку природи.
Художні засоби:
• Метафори: «дощ
полив», «струшується сад», «квасолька доганяє хмари»;
• Порівняння:
«струшується сад, як парасолька»;
•
Епітети: «порожній шлях»,
«мокрі ниви», «день полив’яний».
Словесне малювання.
Як зображено
дощ? Як собі його уявив автор?
- Як би ви образно описали дощ? (Він іде, періщить, бенкетує, шумить, дріботить, підстрибує... Він тихий, радісний, сумний, полохливий...)
- Продовжте далі цей ряд. Створіть асоціативний ряд. (Непередбачуваний, теплий, неочікуваний, веселий, грайливий.)
Письмово відтворіть
вигляд довкілля після дощу. (Дерева — мокрі, чорні... Дороги — порожні…. Будинки —
сірі, спохмурнілі…)
Немає коментарів:
Дописати коментар