вівторок, 29 січня 2019 р.

7 клас. Українська література



Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.  «Дощ полив…»  
  
   Ознайомтесь з біографією Ліни Костенко (за підручником)
   Уважно прочитайте  поезію «Дощ полив...»
Дощ полив, і день такий полив'яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький,
кропив'яний блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.
Аналізуємо зміст і особливості художнього твору
Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.
 Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.
 Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку природи.
Художні засоби:
• Метафори: «дощ полив», «струшується сад», «квасолька доганяє хмари»;
Порівняння: «струшується сад, як парасолька»;
 • Епітети: «порожній шлях», «мокрі ниви», «день полив’яний».
   Словесне малювання.
Як зображено дощ? Як собі його уявив автор?
  • Як би ви образно описали дощ? (Він іде, періщить, бенкетує, шумить, дріботить, підстрибує... Він тихий, радісний, сумний, полохливий...)
  • Продовжте далі цей ряд. Створіть асоціативний ряд. (Непередбачуваний, теплий, неочікуваний, веселий, грайливий.)
Письмово відтворіть вигляд довкілля після дощу. (Дерева мокрі, чорні... Дороги порожні. Будинки сірі, спохмурнілі…)




Немає коментарів:

Дописати коментар