четвер, 6 лютого 2020 р.

6 клас. Українська мова

Тема. Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

 


    Скориставшись таблицею,  розкажіть про способи творення прикметників вищого та найвищого ступенів.
    Поясніть, що відбувається  при творенні ступенів  порівняння  від таких прикметників:
низький – нижчий, найнижчий;
близький – ближчий, найближчий;
високий – вищий, найвищий.
   Як вимовляється  жч    в  утворених словах? ( Наближено до щ)
Отже, це – орфограма. Запам’ятайте : звуки г, ж, з  при творенні  ступенів порівняння  чергуються з ж.
   Виконайте вправи.
          1. Вставте у подані речення прикметники  найвищого ступеня.
Говерла - …  вершина  Карпат.
Дніпро -… ріка в Україні.
Президент - … посадова особа.
Голодомор  1932-1933р. -    трагедія українського  народу.
Шкільні роки -    пора.
Т. Шевченко - …  український  поет  XIX століття.
Мати -  … людина  в світі.
   2. Утворіть від поданих прикметників вищий і найвищий ступені всіма можливими способами . Зверніть увагу: деякі прикметники утворюють ступені порівняння від прикметників з іншим коренем .
Приклад: Широкий – ширший, найширший, більш широкий, менш широкий.

Вузький, довгий, хороший, корисний, великий, цікавий, близький.

Немає коментарів:

Дописати коментар