середа, 5 лютого 2020 р.

8 клас. Українська література


Тема. Михайло Коцюбинський.  «Дорогою ціною». Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі.

Продумайте відповіді на питання.
— Яке лихо спіткало Соломію й Остапа в плавнях? Якою була поведінка героїв в скрутну хвилину життя?
— У чому виявилися мужність, стійкість, воля до життя Соломії під час блукання у плавнях? Чи про свій порятунок вона дбала? Знайдіть відповідну цитату в тексті.
— Виразно прочитайте кінець третього розділу від слів: „Проти нього стояв не пес, а вовк ...” до слів: „Йому так радісно, так добре ...” Які риси характеру Остапа розкриваються у цих рядках? Про що мріє поранений втікач? Що надає йому сили для порятунку?
— Стисло перекажіть зміст четвертого розділу. До яких заходів вдається Соломія, щоб визволити Остапа з в'язниці? Чому їй не пощастило?
— Який план склала Соломія, коли дізналася, що Остапа повезуть човном?
— Хто допоміг героїні реалізувати її план? Чому, на вашу думку, автор дав Івану таке прізвище — Котигорошко?
— Чим закінчилася спроба визволення Остапа? Розкажіть, як і чому загинула Соломія.
— Як склалося подальше життя Остапа? Виразно прочитайте та прокоментуйте останній монолог персонажа: „Оце ззаду пам'ятка від пана, а спереду, між ребрами, маю дарунок від москаля ... кругом латаний ... з тим і до Бога піду ... Дорого заплатив я за волю, гірку ціну дав... Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею ...”
Проблемне питання.
— Як ви гадаєте, у чому краса стосунків між Остапом і Соломією? Чи можна стверджувати, що не лише прагнення до волі, але і їхнє кохання було тією непереможною силою, що рухала вчинками, поведінкою, вибором героїв. Аргументуйте своє твердження.
 Творче завдання.
— Уявіть, що Соломія не загинула. Як склалося б життя героїв? Чи були б вони разом? Чи зберегли б своє кохання? Придумайте власну версію закінчення твору.


Немає коментарів:

Дописати коментар