Самостійна робота
Відповіді надсилаємо
на електронну адресу до 26. 03.2020.
Словосполучення і речення
(тестування)
Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
Ø Уважно прочитати
завдання.
Ø Знайти правильний
варіант.
Ø Під відповідним
номером вказати відповідь цифрою.
1.Вкажіть
словосполучення, в якому виділене слово є головним.
1.Вечірня
дорога. 2. Холодна весна.3.Розкішне гніздо. 4. Червона косинка.
2.
Вкажіть словосполучення, в якому, граматичний зв’язок здійснюється за допомогою
лише закінчення.
1.Працювати з комп’ютером. 2. Літати на
планері. 3. Ходити по гриби.4. Писати олівцем.
3.
Знайдіть і виділіть синонімічні
словосполучення.
1. Книжка з бібліотеки. 2. Подорожувати
країною. 3. Подорожувати потягом. 4. Позичати книжку. 5. Бібліотечна книжка. 6.
Повертати книжку.
4. Указати на словосполучення, в якому головне
слово виражене дієсловом:
1.Фігури з дерева;
2. Широкий степ;
3. Потребувати допомоги.
5.
Визначити, в якому ряді всі сполучення слів належать до словосполучень:
1. Веселе свято; на півдні; лунає музика;
2.Ріка й море; цінні рослини; ніжно пахнути;
3.Сторони горизонту; ботанічний сад;
відгадати загадку.
6.
Визначити словосполучення, в якому допущено граматичну помилку:
1. Дійти до берега;
2. Відвідати музей;
3. Грати в музичні інструменти.
7. Виписати речення, до складу якого
входить фразеологічне словосполучення. Підкреслити його.
1. Мого товариша постійно переслідували
невдачі, і він опустив руки.
2.У своїх спогадах ми згадували щире
ставлення класного керівника до нас.
3. Цю логічну задачу ми розв’язали дуже
швидко.
8. Виписати речення, що складається з
одного головного члена. Підкреслити граматичну основу.
1. Людина завжди поважала землю, оберігала і
плекала людське життя.
2. Земля не любить лінивих і байдужих.
3. Працю на землі завжди вважали святим
обов’язком людини
9. Виписати з речення словосполучення, що
відповідає схемі «іменник+ іменник». Позначити головне і залежне слово;
визначити, якими частинами мови
вони виражені; указати на те,
як зв’язане залежне слово з головним (за змістом чи
за змістом і граматично).
Українська мова є мовою великого і гордого
народу.
10.
Визначити, в якому рядку знаходиться спонукальне речення за метою
висловлювання.
1. Одрізаного не приставиш.
2. Не криви писка коло чужої миски.
3. Покора стіну пробиває. 4. Мовчанка гнів
гасить.5. Від добра добра не шукають. (З народної
творчості).
11. Визначити,
який член речення тут виділений. Язик до Києва
доведе (Нар. творчість).
1 Підмет.
2. Присудок.
3. Додаток.
4. Означення.
5. Обставина.
12.
Знайдіть речення, в якому граматична основа виражена одним головним членом –
присудком.
1. З переляку душа в п’ятки втекла.
2. Не підливай масла у вогонь.
3.На похиле дерево і кози скачуть. (З нар. творчості).
Немає коментарів:
Дописати коментар