пʼятниця, 20 березня 2020 р.

6 клас. Зарубіжна література


Тема. В.Короленко.  «Сліпий музикант». Українська тема в повісті.  
      З прадавніх часів музика посідала важливе місце в житті людини. Саме музичне мистецтво робить життя людини наповненим, багатозвучним, різнокольоровим. Музика як один із видів мистецтва, збагачує світ людини барвами, емоціями. Конюх Йохим українською дудкою розбудив до життя сліпого хлопчика Петруся  з повісті В. Короленко «Сліпий музикант».
-     Які асоціації виникають у вас зі словом «музикант»? (творча людина, віртуоз, талант, мандрівний співець (кобзар)
      Людей завжди зворушували українські народні пісні: скільки в них буває туги та суму, скільки справжнього козацького завзяття! В українській пісні — душа нашого народу. Проте краси додає народним пісням і мелодійність української мови.
- Яка українська народна пісня згадується в повісті?
- Знайдіть і зачитайте у тексті рядки, в яких говориться про українську пісню. («Це не хлопські пісні… Це пісні дужого, вільного народу.») ( Розд. XI с.159)
          Літературна гра «Перевір себе» (письмово).
1.  Брат матері Петра -
2.  Ім’я матері головного героя -
3.  На якому музичному інструменті грав Йохим?
4.  Яку пісню заспівав Йохим?
5.  Як звали подружку Петра? - 
6.  Де відбувся виступ сліпого музиканта? -
7.  Імена дзвонарі -
8.  З ким Петро відправився у мандри?

Етап всебічної перевірки знань
    Літературний диктант «Так – Ні». Підтвердьте або заперечте твердження.
1.  Сліпа дитина народилася в багатій сім’ї. (         )
2.  Усі відразу помітили сліпоту немовляти. (         )
3.  Максим Яценко воював в Італії з Гарібальді. (         )
4.  Спочатку дядько Максим не звертав увагу на сліпу дитину. (        )
5.  Помітивши захоплення сина музикою, мати придбала скрипку. (       )
6.  Петро і Евеліна познайомилися в саду. (         )
7.  У підготовці Петруся до життя велика увага приділялася фізичним вправам і їзді на коні. (       )
8.  Петро Попельський  став талановитим музикантом. (        )

Прослухайте  пісню «Ой, там на горі та женці жнуть».
Усно дайте відповіді на питання.
- Які картини зринають у вашій уяві?
- На які роздуми налаштовує вас ця пісня?
- Які образи виникали у Петра, коли він слухав пісню? Зачитайте рядки з тексту. (Розд. XIII с. 160)
- Чому саме дядько Максим заохочував інтерес Петруся до української народної пісні?

7 коментарів: