середа, 15 квітня 2020 р.

6 клас.Українська мова


16.04.2020.   Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

Перегляньте відеоурок: //www.youtube.com/watch?v=zaTRsN-S5yg

 Сьогодні ми поговоримо про час, а точніше про те, як треба вживати числівники на позначення часу.

Спочатку згадаємо!!!
 Числівники поділяються на два розряди:
кількісні (скільки?) та порядкові (котрий?).

На позначення конкретної години (котра?) треба використовувати  порядковий числівник:   п’ята година, сьома година.

Сказати 5 годин або 7 годин - це помилка.
Адже ми запитуємо: ”Котра година?” Саме”котра”, тобто ставимо    питання порядкового числівника.

Нагадую !!!
Коли треба вказати конкретну годину, то ми вживаємо порядковий числівник.

Але в жодному разі ми не повинні казати:
“Половина одинадцятої чи десять тридцять,
десять п’ятнадцять чи п’ятнадцять хвилин одинадцятої,
без п’ятнадцяти одинадцять чи десять сорок п’ять”.

Опрацюйте матеріал таблиці

Запам’ятайте!
02.00– перша година
02.15 – чверть на третю
02.30 – пів на третю
02.45 – за чверть третя
03.00 – третя година ночі
16.00 – четверта година дня
08.00 – восьма година ранку
20.00 – восьма година вечора
Котра година?
02.02дві хвилини на третю
02.05- п’ять хвилин на третю
03.25 – двадцять п’ять хвилин на четверту
04.48 – за дванадцять хвилин п’ята
01.58 – за дві хвилини друга


Перегляньте відео «Як правильно відповісти на запитання "Котра година"?
Вправа 1.  «Якщо на годиннику…»  Завдання: записати позначення часу різними способами.
12.40
12.15
15.50
19.00

Вправа 2.
Виправити помилки в реченнях. Записати числівники словами.
Зараз 7 годин 15 хвилин.
Наприклад: (П’ятнадцять хвилин на восьму.Чи чверть на восьму.)
Урок розпочнеться в 10 годин 30 хвилин.
Уроки закінчуються в 14 годин 10 хвилин.
Заняття гуртка призначено на 17 годин.

Вправа 3. «Мій робочий день»
Дайте повні письмові відповіді на запитання. Усі числівники запишіть словами.
- О котрій годині ви прокидаєтеся в робочий день?
- Скільки хвилин витрачаєте на ранкову гімнастику й водні процедури?
- О котрій годині снідаєте?
- Коли виходите з дому до школи?
- Скільки часу затрачаєте на дорогу?
- О котрій годині починається перший урок і закінчується останній?

Гра «Павутиння слів»
Завдання: поєднати слова і словосполучення.
1)працював                        а)о сьомій годині сорок хвилин
2) народився                     б) до дванадцятої години
3) встав                               в)першого березня о шостій годині
4) повернувся                   г) до десятої години
5) зателефонував             д)п'яту сорок п'ять
6) показує                          є) о дев'ятнадцятій десять    


.

Немає коментарів:

Дописати коментар