Тема. Творення й
правопис прислівників.
Пригадайте !
-Що таке прислівник?
-Які є розряди прислівників
за значенням ?
-Від яких прислівників можуть
утворюватись ступені порівняння?
-Як утворюються ступені
порівняння прислівників?
Робота з підручником.
Опрацюйте § 32, таблицю «Способи творення прислівників» (вправа 369).
Треннувальні вправи
1. Прочитати текст. Виписати
прислівники разом з тими словами, які вони пояснюють. Визначити якими
членами речення є прислівники. Пояснити правопис
прислівників та спосіб їх утворення.
Над ставком
стоїть плакуча верба. Біля самого стовбура помостила маленька пташка гніздечко.
Прокидається вона рано-вранці.
Прийшла осінь. Дівчина-верба стала золотокоса.
А пташки не стало. Полетіла в теплий край – далеко-далеко за море. Весною вона
прилетить. Знову зазеленіють коси,
рано-вранці прокидатиметься щаслива дівчина. І пташка буде щаслива, бо вона
вдома, на Батьківщині.
Тихо над
ставком (За В.Сухомлинським).
2. Виписати
словосполучення з прислівниками.
Визначити розряд прислівників та їх
синтаксичну роль у реченнях. Пояснити, від яких частин
мови утворені прислівники.Пояснити їх правопис .
Стугонить
узбережжя. Буває, вдень море на якусь годину пригамується, перепочине,а
підвечір, зібравшись з силами, - знову за роботу! З темряви накочуються зали ще
грізніші ніж удень
(За О. Гончаром)
Лінгвістична гра «Прихована частина
мови»
До кожного з поданих слів дібрати синонім. Якою
частиною мови є слова- синоніми?
Наприклад:
З давніх – давен -- споконвіку.
З правого боку -- …
Ідучи мимо -- …
Ненароком -- …
Босо -- …
Обома руками -- …
Ручним способом -- …
В одну нитку -- …
Завжди -- …
За
допомогою тлумачного словника поясніть лексичне значення прислівників мимохідь,мимохіть, уведіть їх у
речення.
Повторіть § 31.
Немає коментарів:
Дописати коментар