неділя, 22 травня 2022 р.

6 клас. Українська мова

 23.05.2022.  Антоніна Миколаївна запрошує вас на урок української мови ( Zoom)

Час: 23 травня 2022 11:55АM Київ

Приєднатися до конференції

https://us05web.zoom.us/j/7224146682

Ідентифікатор конференції: 722 414 6682

Код доступу: 1409

Тема. Написання займенників . Тренувальні вправи

Нагадую !

    Заперечні  займенники пишуться
Разом
Окремо
ніхто
ні до кого
ніщо
ні до чого
ніякий
ні в якому
нічий
ні за чим

    Неозначені  займенники пишуться
Разом
Через дефіс
Окремо
З частками аби-,
де-,
-сь
(Абищо, дехто, якийсь)
З частками будь-,
казна-, хтозна-, -небудь
(Будь-що, казна- хто, хтозна-який, чий-небудь)
Якщо між часткою і займенником стоїть прийменник
(Аби до чого, будь для кого, хтозна на якому)

Виконайте вправи


   1. Відновити прислів’я: уставити потрібні за змістом заперечні займенники. Записати речення, визначити синтаксичну функцію займенників.
1) Мудрим … не народився, а навчився.
2) Розумний передбачає, але знає, що … всього не знає.
3) Уміння … в рюкзаку не носить.
4) … у всьому мудрий не буває.
5) … вище свого вміння не здійметься.
6) … ще не вродився вченим, а хліб не вродився печеним (Нар. творчість).

   2. Прочитати текст. Визначити групу за значенням ужитих у тексті займенників, підкреслити. Пояснити їх правопис і спосіб творення.

Ми з класним керівником засиділись за одвертою розмовою, і я йшов додому не з хлопцями, а сам. Ніхто не заважав думати. А думав я про свій учинок і про себе. Тепер мені хотілося будь-що показати класному керівникові, що я — теж не останній. Не однокласникам показати, не мамі й татові, а саме Марії Степанівні. Щось у моїй душі народилось таке добре, що аж сміятись хотілось (За Д. Ткачем

Немає коментарів:

Дописати коментар