вівторок, 24 січня 2023 р.

7 клас. Українська література

 25.01.2023. Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.  «Дощ полив…»

 Матеріал до уроку.

Шановні семикласники!

Перегляньте відео за покликанням !

https://www.youtube.com/watch?v=XNI5A6gsnyQ&t=13s

 Ознайомтесь з біографією Ліни Костенко (за підручником)

   Уважно прочитайте  поезію «Дощ полив...»

Дощ полив, і день такий полив'яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький,
кропив'яний блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.

Паспорт твору (запишіть у зошити)

Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.

 Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.

 Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку природи.

Художні засоби:

• Метафори: «дощ полив», «струшується сад», «квасолька доганяє хмари»;

• Порівняння: «струшується сад, як парасолька»;

 • Епітети: «порожній шлях», «мокрі ниви», «день полив’яний».

  Ознайомтесь!

 Словесне малювання.

Як зображено дощ? Як собі його уявив автор?

·                     Як би ви образно описали дощ? (Він ідеперіщитьбенкетуєшумитьдріботитьпідстрибує... Він тихийрадіснийсумнийполохливий...)

·                     Продовжте далі цей ряд. Створіть асоціативний ряд. (Непередбачуваний, теплий, неочікуваний, веселий, грайливий.)

Письмово відтворіть вигляд довкілля після дощу. (Дерева  мокрі, чорні... Дороги  порожні. Будинки  сірі, спохмурнілі…)

Немає коментарів:

Дописати коментар