25.01.2023. Тема. Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив…»
Матеріал до уроку.
Шановні
семикласники!
Перегляньте відео
за покликанням !
https://www.youtube.com/watch?v=XNI5A6gsnyQ&t=13s
Ознайомтесь з біографією Ліни Костенко (за
підручником)
Уважно прочитайте поезію «Дощ полив...»
Дощ полив, і день такий полив'яний.
Все блищить, і люди як нові.
Лиш дідок старесенький,
кропив'яний блискавки визбирує в траві.
Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях...
Ген корів розсипана квасолька
доганяє хмари у полях.
Паспорт твору (запишіть у зошити)
Тема: зображення змін у природі внаслідок дощу, який її оновив і омолодив.
Ідея: уславлення дощу як життєдайної, цілющої сили.
Основна думка: необхідність дощу як головної умови для розвитку
природи.
Художні засоби:
• Метафори: «дощ полив», «струшується сад», «квасолька доганяє хмари»;
• Порівняння: «струшується сад, як парасолька»;
• Епітети: «порожній шлях»,
«мокрі ниви», «день полив’яний».
Ознайомтесь!
Словесне малювання.
Як зображено дощ? Як собі його уявив автор?
·
Як би ви образно описали дощ? (Він іде, періщить, бенкетує, шумить, дріботить, підстрибує... Він
тихий, радісний, сумний, полохливий...)
·
Продовжте далі цей ряд. Створіть
асоціативний ряд. (Непередбачуваний, теплий, неочікуваний, веселий,
грайливий.)
Письмово відтворіть вигляд довкілля після дощу. (Дерева — мокрі,
чорні... Дороги — порожні…. Будинки — сірі,
спохмурнілі…)
Немає коментарів:
Дописати коментар